|
|
CITAZIONE (SaCraba @ 1/10/2009, 13:08) da" Inquisizione,sessualità e matrimonio.Sardegna,secoli XVI-XVII" di Salvatore Loi
Nella documentazione inquisitoriale si trovano incidentalmente alcuni episodi significativi.
(.....)Nel 1612 fu arrestato un abitante di Banari, Bartolomeo de Nurra,perchè:
durante il carnevale andava mascherato per le strade e,rivolgendosi ai ragazzi a mo'di insegnamento,faceva tre piccoli segni della croce nel modo seguente:mettendo la mano sul membro virile,diceva"per signum sanctae crucis"; passando alla gamba destra,diceva" de inimicis nostris";toccandosi la sinistra,diceva" libera nos Deus noster".Si faceva,quindi,il segno della croce a cominciare dalla fronte,dicendo " in nomine Patris" e,toccando le parti vergognose,diceva " et Filii" sopra la parte sinistra," et Spiritus Sancti" sopra la destra.Finiva,dicendo " Amen.Jesus",scuotendo il membro virile cinque o sei volte (......)
Un altro accenno alle maschere oscene del carnevale è riportato in una lettera che la Suprema,come veniva chiamato il Consiglio generale dell'Inquisizione spagnola,spedì agli inquisitori di Sardegna nel 1682,riprendendoli severamente per un episodio capitato in città durante quell'anno:
La domenica di carnevale andò in giro per la città una persona mascherata a cavallo vestita da ecclesiastico,dando benedizioni con la mano a forma di fiche(higas).Era accompagnato da un'altra persona mascherata da donna che indicava qualcosa di indecente fatto di legno..... da " Su sacrificiu de su fogu de Sant'Antoni e de Chida Santa". Di Gigi Deidda
Criccando informatziones po su carresegare de Samugheo e po sa festa de su fogu s'est bistu ca in custas festas ddu at fattos cumunos cun rituales de Chida Santa e chi paret tengiant su matessi sinnificau.In donniuna de custas festas ddu iad'unu sacrificiu: su de Gesu Cristu po Chida Santa e de duas mascaras in is dies de carresegare: sa mascara'e Minchilleo o a segunda de su logu: Zorzi,Giorgi,Ceomo,Bovete, Maimone,e s'atera ,sa mascara de S'Urtzu,chi si faiat biere no solu po carresegare ma fintzes po Sant'Antoni de su fogu.(.....)
(....) Totus seus a connoschentzia de sa santidade de Gesusu,ma unu tempus fintzes is mascaras beniant cunsideradas sacras de-a sa gente.Ca is mascaras furint tentas comente sacras ,si podiat crumpendere no solu po sa presentzia a su ritu chi si faiat a inghiriu de unu fogu benedittu,su fogh'e sant'Antoni,ma fintzes de ateros particulares chi si podiant agattare in su carresegare samughesu inue sa mascara'e S'Urtzu fut cunsidera' unu personagiu chi portat fortuna e benessere.
S'Urtzu :
- Is picioccas po s'assegurare figios meda,faiat a manera de toccare custa mascara cosa chi beniat fattu fintzes de ateras feminas,toccando fintzes in is partes chi no si potiat ( ).Fut meda cretiu po tennere un'annada bundosa de ddu toccare a buttones.
-Sa bisita de sa mascara in is domos no fut solu ibertada ma tenta comente unu dovere.
-S'Urtzu giughiat semper de afattu una chedda de pipios chi ddi cantant " S'Urtzu (o s'ocru) mannu piludu,no timet nexunu,solu su Deus mannu", cosa chi cunfermat ca solu un'ateru esistiat prus importante de issu.
-Su martis de carresegare,sa mascara de Minchilleo fut protagonista de una mascarada de solu omines bestios chei sa gent'e cresia a chie mascaraos de sagrestanos e de cunfrades.Girant po tot'is bighinaos parodiando is cerimonias religiosas,cantando is goccios a " santu Minchilleo" e un'ateru mascarau de munzennore chi andat semper beneighindo (benedicendo) e donnia tantu faiat una predica bantando (vantando) sa vida e is miraculos de su "santu", mescamente cussos sessuales (.....)
ecco cosa combinava Bartolomeo de Nurra.. festeggiava Minchilleo peccato che lo arrestarono..
questo è per pora reitia |
|